14 December 2010

Pengantin Lama

Asal hujung mesti banyak majlis walimatulurus.Dan menjadi suatu tanggungjawab untuk hadir,jika tak punya apa-apa urusan lain pastinya.

Pasti aku akan cuba datang bagi menyediakan diri dengn sedikit suasana dan kemeriahan majlis.Melihat beras jenis apa yang dipakai.Melihat warna pelamin.Melihat solekan mak andam.Melihat lauk-pauk yang dijamu kepada tetamu.Melihat tetamu-tetamu lain yang hadir.Dan pelbagai perbuatan individual yang agak sendirian dan layan perasaan.

Tak dapat aku bayangkan yang aku akan menjadi mereka yang diraikan.Pastinya,akan ada satu hari nanti.Tetapi,aku tak pernah merancang.Kalau ada,aku bersyukur.Alhamdulillah.

Yang pasti,melihat pengantin bahru lagi aku minggu ini.Tahniah!

2 comments:

  1. Lama lagi kut Rakhrul.
    Kerja pun tak tetap lagi.Bak kata orang,tak stabil lagi.
    :)

    ReplyDelete