02 December 2010

Nasib Kau Sial Atau Kau Yang Sial?

Hidup ini penuh dengan ketidaktentuan yang kadang kala menyedihkan diri aku.Aku secara rupa dan badan memang nampak sihat.Gemuk dan nampak macam lelaki normal yang biasa sahaja.Macam tak ada apa.

Tapi,kehidupan ini penuh pelbagai rasa.Yang semuanya kurnia Allah Yang Maha Besar.Tak akan Dia menjadikan rasa sedap dan nikmat semata-mata dalam hidup untuk kita lalui sehari-hari.Tak ada kick,orang cakap.Tak kan lah segala benda engkau dapat?Muka kacak pun engkau.Badan segak pun kau.Rambut lembut macam perempuan juga kau.Kulit putih macam bawang putih pun kau.Tinggi 6 kaki pun kau.Bau badan manis pun kau.Dapat CGPA 3.67 pun kau.Pandai buat trick atas fixed gear pun kau.Famili penyayang dan terbuka pun kau.

Segala benda kau dapat.Dan ini mendorong kau dan kau memandang orang tidak sepertinya kau seperti seakan bodoh,tak ada guna,gemuk,sial dan pelbagai hal.Hebak mu!

Tak jadi hal brother.Kali ini kau memang yang agak sial.Kau tak pernah susah dan kau rasa kesusahan itu hina dan perkara remah yang tak patut dilayan.Sial mungkin kata yang keras.Sekeras biji saga.Keras.Tak ada lembik-lembik.Memaksudkan yang ini hal yang tinggi kelasnya.

Aku harap kau ni brother dapatlah kadang-kala berfikir dalam sikit.Tak dapat dalam sangat,dalam sikit sahaja pun okey sahaja.Sikit dan tepi-tepi sahaja pun tak mengapa.

Agar kau dapat rasa apa aku rasa,sial!

No comments:

Post a Comment